20 Dingen: Vreemde Magische Effecten

Naast het alledaagse en het gebruikelijke, kunnen kerkers ook vele vreemde of bizarre dingen bevatten. Avonturiers die zich in een kerker begeven, zijn er vrijwel zeker van dat ze tijdens hun verkenningstocht bizarre, vreemde wezens tegenkomen en bestrijden. Ze kunnen ook een aantal vreemde magische effecten tegenkomen.

Gebruik deze lijst, om vreemde magische effecten aan je kerker toe te voegen:

  1. Elk standbeeld, buste en portret in de omgeving draait zijn hoofd om de bewegingen van de avonturiers te volgen.
  2. Alle portretten en schilderijen in de kerker veranderen geleidelijk van het ene onderwerp naar het andere.
  3. Fakkels gaan spontaan aan als iemand dichtbij komt en doven zodra de avonturier zich verwijdert.
  4. Onschuldige spinnenwebben vullen dit gebied. Hoewel ze het bewegen niet belemmeren, regenereren ze snel nadat ze zijn gebroken of weggebrand.
  5. Iedereen die in dit gebied spreekt, merkt dat de toonhoogte van haar stem twee octaven omhoog gaat.
  6. Ongeacht hun brandstof of bron, alle niet-magische vuren in dit gebied branden met een heldere groene vlam.
  7. Er zijn geen echo’s op deze locatie, hoe hard het geluid ook is of hoe ruim de kamer ook is.
  8. Een onschadelijke grijze mist, slechts ongeveer 5 halfvinger diep, bedekt de vloer. De mist is ondoordringbaar voor normaal zicht, en beweegt soms op verontrustende manieren.
  9. Het plafond is betoverd om eruit te zien als de nachtelijke hemel, compleet met fonkelende sterren.
  10. Op vreemde tijdstippen in de loop van de dag, luiden magische klokken en geven zo de tijd aan.
  11. Langs de vloer en de muren ontspruiten willekeurig kleine kleurrijke paddestoelen. Ze blijven maar een paar seconden staan voordat ze verdorren.
  12. Vreemde aders van zacht, pulserend wit licht lopen door de muren.
  13. Al het eten en drinken in dit gebied, maakt niet uit wat het is, smaakt naar verse sinaasappels.
  14. Het hele gebied lijkt een levend organisme te zijn. De muren pulseren gestaag en een bestendig briesje waait heen en weer.
  15. Er valt een beetje sneeuw, ongeacht het seizoen. Ondanks dat het voortdurend valt, blijft er slechts een dunne laag liggen.
  16. Vreemde, maar betekenisloze, gloeiende arcane zegels versieren de vloer.
  17. Geen levend wezen werpt een schaduw, op deze plek.
  18. Levende wezens kunnen hun adem zien condenseren in de lucht, ongeacht de temperatuur.
  19. Alle schaduwen worden hier op mysterieuze wijze in de verkeerde richting geworpen; ze wijzen naar lichtbronnen in plaats van eraf.
  20. Vloeistoffen stromen bergopwaarts. Ze vallen echter nog steeds normaal op de grond.

Wil je meer?

Het materiaal in dit artikel verschijnt in Dungeon Dressing: Strange Things door James Graham en Mike Welham dat verkrijgbaar is in 5e, Pathfinder 1, Pathfinder 2 en OSR edities.

Leden van onze Patreon campagne kregen alle vier de edities als dank voor hun geweldige steun. Word vandaag nog lid!

Bron: 20 Things: Strange Magic Effects — Raging Swan Press

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

%d bloggers liken dit: